اهمیت داشتن سایت

اهمیت داشتن سایت

داشتن وب سایت در دنیای امروز چیزی عادی و در بیشتر موارد لازم و حتی گاهی حیاتی است! دنیا، دنیای رقابت است و از هیچ فرصتی برای اینکار نباید گذشت. دیگر دوره ی شیوه های سنتی معرفی، تبلیغات و فروش سر آمده است و هر فرد و هر کسب و کاری که پا در عرصه ی نوین تجارت نگذارد به زودی از چرخه ی رقابت حذف خواهد شد. فارغ از نوع کسب و کار که البته بسیار تعیین کننده می باشد، شما نیاز به وب سایتی جامع و متناسب با نیازهای خود دارید که بتوانید نام و کسب و کار خود را در آن معرفی کنید. صفحاتی که شما صاحب و البته مسئول آنها هستید و کاملا مطابق نظر، سلیقه و شرایط شما قابل مدیریت می باشند.

شاید این سوال یا بهتر بگویم این مقاومت در ذهن شما وجود داشته باشد که با وجود انواع شبکه های اجتماعی و یا وبلاگ ها دیگر چه نیازی به وب سایت می تواند باشد. بله، حق با شماست. نمیتوان تاثیر عجیب و شگرف شبکه های اجتماعی را در برند سازی، تبلیغ و بر سر زبان انداختن یک محصول یا کسب و کار کتمان کرد و این تاثیر در برخی از مدل های کسب و کار بسیار بیشتر از بقیه است اما…اما با همه ی اینها باز هم شما از داشتن یک وب سایت بی نیاز نخواهید بود. چرا؟ به چندین و چند دلیل.

 

اهمیت-داشتن-وب-سایت

 

اهمیت داشتن یک سایت به قدری زیاد است که شاید بتوان گفت حرف و حدیثی در آن نیست. امروزه برای ماندگاری در بازار رقابتی به حضور آنلاین قدرتمندی نیاز دارید. ما در مورد داشتن یک سایت DIY یا یک صفحه فیس بوک صحبت نمی کنیم. در عوض، پیشنهاد ما به شما داشتن یک استراتژی بازاریابی کاملاً فکر شده و بهینه است که شامل حضور آنلاین، فعالیت در رسانه های اجتماعی و ساز گار با تلفن همراه خواهد بود. چرا؟ زیرا کاربران شما بیشتر در همین موارد یاد شده فعالیت داشته و به جستجو می پردازند. در واقع، یک کاربر عادی قبل از خرید از چندین منبع مشورت خواهد گرفت. و برای اولین بار بیشتر از هر زمان دیگری، هزینه تبلیغات دیجیتال از معاملات سنتی پیشی گرفته است.

 

وب-سایت-شما

 

اگر بدون در نظر گرفتن منطقه جغرافیایی که در آن هستید، شغلی را اداره می کنید، بهتر است به حضور آنلاین خود در رسانه های اجتماعی و سازگار با تلفن همراه خوب فکر کنید. اولین جز و شاید اساسی ترین آن، استراتژی داشتن سایت خوب برای شما است. فکر می کنید یک سال پیش رو را می توانید بدون داشتن سایت سر کنید؟ بهتر است تجید نظری در اینباره داشته باشید زیرا 30 درصد از کاربران به سراغ کسب و کارهایی که دارای سایت نیستند، نمی روند. آنها انتظار دارند مشاغل و برندها بدون در نظر گرفتن قدمت فعالیتشان ، حضوری آنلاین در دنیای مجازی داشته باشند. اما نه هر حضور آنلاینی، در واقع از هر 10 مشتری تقریبا 9 نفر پس از یک تجربه بد مجدد به آن سایت مراجعه نخواهند کرد. خب چرا به سایت نیاز دارید و چگونه می توانید مطمئن شوید که سایت شما کسانی را که به آن سر می زنند به کاربران دائمی تبدیل خواهد کرد؟

چرا-باید-سایت-طراحی-کرد

10 دلیل اساسی برای شما آورده ایم که نشان می دهد چرا باید فعالیت های  آنلاین خود را با یک سایت همراه کنید:

1. شما به کارت ویزیت دیجیتال نیاز دارید

بسیاری از مردم در سرتاسر دنیا به طور متوسط هر هفته 23.6 ساعت و هر روز تقریباً 5 ساعت با تلفن همراه خود وقت می گذرانند. بنابراین، اگر می خواهید جایی که مردم وقت خود را در آن می گذرانند در دسترسشان باشید، باید اطلاعات دقیقی را در مورد خودتان و حوزه ای که در ان فعالیت دارید در سایت خود قرار دهید. یک سایت برای شما مانند کارت ویزیت دیجیتال عمل می کند، مردم می توانند بارها و بارها به آن برای کسب مواردی مانند اطلاعات تماس، نام کارمندان، خدمات ارائه شده و موارد دیگر مراجعه کنند.

2. شما باید در نتایج موتور جستجو در دسترس باشید

مردم صرفا برای پیدا کردن مشاغلی که می خواهند با آنها داد و ستدی داشته باشند، به جستجو در اینترنت نمی پردازند. به طور خاص، آنها از موتورهای جستجو استفاده می کنند.  93٪ از تجربیات آنلاین با یک موتور جستجو شروع می شود و تقریباً نیمی از این جستجوها توسط کاربران، مربوط به مشاغلی است که در همان نقطه جغرافیایی محل زندگی آنها وجود دارد.
بنابراین، شما باید یک سایت بهینه سازی شده برای جستجو داشته باشید که بتواند در نتایج موتور جستجو رتبه خوبی داشته باشد و این اطمینان را به شما خواهد داد که کاربران می توانند سایت شما را به راحتی پیدا کرده و با آن ارتباط برقرار کنند.

3. کاربران به دنبال مشاغل محلی هستند

داشتن یک سایت بهینه شده بسیار مهم است، زیرا در نتایج جستجو ظاهر خواهید شد، به ویژه مطالعات نشان داده است که افراد تمایل دارند برای جستجوی مواردی که از نظر مکانی به آنها نزدیک تر است به رایانه ها یا دستگاه های تلفن همراه خود مراجعه کنند. در واقع، از هر 5 کاربر، 4 نفر از موتورهای جستجو برای دریافت اطلاعات محلی استفاده می کنند.
این جستجوها فقط گشت و گذار در وب نیستند. در 88% از این موارد، طی 24 ساعت اولین تماس یا ملاقات صورت خواهد گرفت. داشتن یک سایت به کاربرانی که به دنبال برند، شغل یا سایت آموزشی در فاصله نزدیک به محل زندگی خود هستند این امکان را می دهد تا شما را پیدا کرده و با شما تماس بگیرند.

طراحی-سایت-مشاغل-محلی

4. سایت می تواند به شما در ایجاد اعتبار کمک کند

وقتی صحبت از ترغیب کاربران به خرید یا استفاده از خدمات سایت می شود، برداشت های اولیه ای که آنها از سایت خواهند داشت بسیار مهم است. 57% از مردم مشاغلی که سایت آنها طراحی نامناسبی برای موبایل دارد را به دیگران پیشنهاد نمی کنند. پس کاملا مشهود است که کاربران بر اساس شکل ظاهری سایت شما در مورد خدمات و محصولاتی که ارائه می دهید، قضاوت می کنند.
داشتن سایت با طراحی حرفه ای، دقیق و با کاربرد آسان می تواند به شما کمک کند تا مشتری های بالقوه را به بالفعل و وفادار خود تبدیل کنید.

5. سئو استراتژی بازاریابی مقرون به صرفه ای است

بیایید این واقعیت را بپذیریم، هر شرکتی می خواهد بودجه و هزینه های خود را بهینه کند و در نهایت بیشترین میزان درآمد را برای حداقل هزینه ها دریافت کند. وقتی نوبت به بازاریابی می رسد، داشتن یک سایت مناسب برای جستجو می تواند یکی از مقرون به صرفه ترین استراتژی های بازاریابی باشد.
آیا خودتان می خواهید در فکر راه حلی برای SEO باشید؟ ما به شما اینکار را پیشنهاد نمی کنیم، زیرا اول از همه شما کسب و کاری دارید که باید آن را اداره کنید. وقتی بحث بازاریابی مطرح می شود، داشتن سایتی که برای موتور های جستجو بهینه شده باشد، یکی از موثرترین تکنیک های بازاریابی است.

6. Google به مشاغل محلی رتبه بالاتری می دهد

گوگل فرض را بر این می گذارد کاربری که از طریق تلفن همراه در جستجوی چیزی است، به احتمال زیاد در حال حرکت است و به دنبال چیزی در نزدیک ترین مکان به خود است. بنابراین، هنگامی که افراد با تلفن همراه جستجو را انجام می دهند، موتور جستجو مشاغل محلی را در الویت قرار می دهد.
داشتن سایتی که برای موبایل بهینه سازی شده باشد، به شما این فرصت را می دهد تا از خدمات انتخابی توسط  Google استفاده کرده و در صفحه نتایج در رتبه بالاتری ظاهر شوید. این امر شانس شما را برای دیده شدن توسط کاربرانی که در جستجوی حرفه ای مرتبط با شما هستند، افزایش می دهد و به این معنی است که به احتمال زیاد به زودی با شما تماس خواهند گرفت.

7. سایت شما 24 ساعته باید در دسترس باشد

برخلاف محل کار شما، که به احتمال زیاد بعد از چندین ساعت، تماس یا ملاقاتی با مشتریان ندارید، سایت شما 24 ساعت در روز، 7 روز در هفته باز است. این بدان معنی است، حتی زمانی که کارکنان شما برای تعامل با افرادی که قصد تجارت با شما را دارند در دسترس نیستند، سایت شما قابل دسترسی است و می تواند اطلاعات مفیدی را ارائه دهد، به آنها اطلاعات  تماس، اجازه خرید یا ارسال سفارش را می دهد.

8. رقبای شما حتما یک سایت دارند

در حالی که 36 درصد از مشاغل کوچک سایتی برای خود ندارند، 64 درصد دیگر دارای سایت هستند. این بدان معنی است که اکثر مشاغل کوچک حضور آنلاین دارند و احتمالاً رقبای شما سایتی دارند که مورد توجه مردم شهر شما قرار خواهد گرفت.
اگر می خواهید در زمینه کاری خود موفق و با درآمد بالا باقی بمانید، مهم است که در فضای مجازی حضور فعالی داشته باشید. این امر نه تنها به شما در حفظ رقابت سالم کمک می کند، بلکه به شما کمک می کند شغل خود را به عنوان یک تجارت آینده نگر، هوشمند و فنی تقویت کنید.

9. می تواند به رشد تجارت شما کمک کند

اگر می خواهید فعالیت خود را گسترش دهید و کاربران یا مشتریان جدیدی را به سمت خود بکشانید، داشتن یک سایت امری ضروری است. گزارش ها نشان می دهند مشاغل نوپایی که کار خود را با طراحی و ایجاد یک سایت شروع کرده اند، از موفقیتی که به دست آورده اند بسیار راضی هستند. بررسی در سایت های مشاغل کوچک نشان می دهد که 81 درصد از آنها که سایتی را راه اندازی کرده اند رشد قابل ملاحظه ای در کار خود مشاهده کرده اند و 97 درصد از آنها داشتن سایت را به مشاغل مانند خود پیشنهاد می کنند.

10. به شما امکان می دهد اسم و برند خود را داشته باشید

یک سایت، مکان خوبی برای استفاده از برند تجاری شماست. با استفاده از زیبایی شناسی ، واژگان و موارد دیگر می توانید سایت مورد علاقه خود را طراحی کنید.
از طرف دیگر با قرار دادن تبلیغ خود در صفحه و رسانه های اجتماعی (نظیر فیس بوک) این امکان را فراهم خواهید کرد که آنها اطلاعات شما را در معرض دید عموم قرار دهند. این امر می تواند مفید فایده باشد اما همیشه هم نمی توانید تصویری که می خواهید از خودتان در ذهن مردم شکل دهید را داشته باشید. با ایجاد و مدیریت سایت خود و محتوای آن، می توانید تصویری خیلی بهتری از خود در ذهن آنها ایجاد کنید.

با شرایط موجود و محدودیت های استفاده از شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و گاهی اینستاگرام و دشواری های دسترسی به آن ها بسیاری از کسب و کارهایی که تنها در بستر شبکه های اجتماعی مشغول به فعالیت بودند دچار ضرر های جبران ناپذیری شده اند. برای مثال مشتریان و دنبال کنند گان کسب و کار شما با اعمال محدودیت ها و عدم دسترسی به این برنامه ها و شبکه ها نیاز به جایی داشتند تا بتوانند شما را در آن فضا و بستر دنبال کنند. اما به دلیل عدم وجود چنین فضایی که همان وب سایت شما می باشد، راه ارتباطی آنها با شما قطع شد و گم تان کردند و شما بهتر از هر کسی می دانید که بازگرداندن مجدد آن تعداد مشتری بالقوه چه هزینه ی مالی و زمانی زیادی به شما تحمیل خواهد کرد. من فکر میکنم همین یک دلیل هم کافیست برای دست به کار شدن برای سفارش طراحی وب سایت.

با داشتن وب سایت در واقع شما صاحب اصلی صفحات و محتوای خود هستید و هر بلایی که بخواهید میتوانید بر سرشان بیاورید( چهار دیواری اختیاری). این در حالیست که در سرویس های رایگان مانند شبکه های اجتماعی  شما دارای محدودیت هایی در استفاده از امکانات هستید و باید طرح و کسب و کار خود را براساس قالبی که آنها در اختیار تان می گذارند ارائه کنید. که این خود، دست شما را در مدل و نوع ارائه تان می بندد.

ممکن است بگویید ما از وبلاگ ها بهره می گیریم. وبلاگ هم چیز خوبیست! اما باید بدانید با داشتن وب سایت این فرصت را دارید که برند خود را در دامنه ی اختصاصی خود معرفی کنید و این درحالی است که در صورت استفاده از وبلاگ نام سرویس دهنده نیز در کنار نام شما دیده خواهد شد ،گاهی بسیار درخشان تر و برجسته تر از نام و برند شما، و این اصلا در برند سازی پذیرفتنی و مطلوب نیست.

نکات طراحی سایت 

خب، شاید تاکنون توانسته باشیم شما را متقاعد کنیم که یک سایت داشته باشید. اما، شما چگونه می توانید یک سایت در خور فعالیت های خود طراحی کنید؟ در اینجا چند نکته را برای شما گرد آورده ایم که باید هنگام طراحی و ایجاد یک سایت، آنها را در نظر داشته باشید تا از عملکرد خوب، زیبایی و مفید فایده بودن آن اطمینان حاصل کنید.

1. مطمئن شوید که برای موبایل بهینه شده است

موبایل دستگاه ارجح تری برای اکثر فعالیت های آنلاین است. در واقع، 60٪ از جستجوهای Google با یک دستگاه تلفن همراه انجام می شود. از آنجا که بیشتر افراد اکثر وقت و حضور آنلاین خود را از طریق تلفن همراه انجام می دهند، اگر در زمینه رتبه بندی جستجو، سایت شما دوستانه نباشد،  Google سایت شما را جریمه می کند. اطمینان از بهینه بودن سایت برای تلفن همراه بسیار مهم است.

2. یک سایت حرفه ای داشته باشید

همانطور که در بالا ذکر شد، طراحی سایت می تواند اعتبار برایتان ایجاد کرده یا حتی آن را از بین ببرد. بنابراین، مهم است که طراحی سایت شما حرفه ای به نظر برسد تا مشتری های بالقوه خود را از دست ندهید. یک طراح حرفه ای برای اینکار استخدام کنید. یک بار سرمایه گذاری می کنید و در دراز مدت سود آن را خواهید دید.
طراحی-سایت-حرفه-ای

3. یک میزبان وب خوب انتخاب کنید

مطمئن شوید که از یک میزبان وب خوب برای میزبانی سایت خود استفاده می کنید. از این جهت داشتن یک میزبان وب خوب مهم است که به سایت شما امکان بار گذاری سریع را خواهد داد. زمان بارگذاری سریع برای کاربران بسیار مهم است. 53% از کاربران اینترنت می گویند اگر سایتی در هنگام استفاده از تلفن همراه در عرض چند ثانیه لود نشود، آن سایت را ترک خواهند کرد. و مهم تر از آن، زمان بارگذاری کند بر رتبه بندی SEO شما تأثیر منفی خواهد گذاشت.

4. نام، آدرس و شماره تلفن خود را مشخص کنید

یکی از اهداف اصلی سایت باید تشویق کاربران به برقرای ارتباط با شما باشد. آیا می دانید بیش از 70 درصد از مشاغل در سایت های خودشان فراخوان به عمل  و 27٪ از آنها حتی شماره تماسی در صفحه اصلی خود ندارند ؟! برای اینکه مطمئن شوید کاربران به راحتی می توانند با شما تماس بگیرند، مهم است که اطلاعات تماس خود را نظیره نام، آدرس و شماره تلفن بولد کرده و گزینه تماس با ما را در تمام صفحات سایت خود قرار دهید.
این کار را برای افرادی که قصد دارند با شما تماس بگیرند تا حد ممکن آسان کنید.

نمایش-آدرس-در-وب-سایت

5. قراردادن اطلاعات رسانه های اجتماعی

در سایت خود، آی دی های موجود خود در صفحات اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، تلگرام و موارد دیگر را قرار دهید. همچنین می توانید پیوندها و لینک سایت خود را به این رسانه های اجتماعی اضافه کنید تا کاربران بتوانند صفحات جذاب و آموزنده ای را که در سایت خود دارید مشاهده کنند یا به اشتراک بگذارند.
سایت شما می تواند به شما کمک کند تا حضور خود را در شبکه های اجتماعی افزایش داده و دنبال کنندگان بیشتری به دست بیاورید، که در نهایت ممکن است از طریق آنها درآمد بیشتری کسب کنید.
اگر تازه شغلی را شروع کرده اید و نوپا هستید، داشتن یک استراتژی بازاریابی آنلاین، رسانه های اجتماعی و سایت بهینه شده برای تلفن همراه برای شما ضروری است. و بهترین مکان برای شروع، سایت شماست. با یک سایت کاملاً خوب و بهینه شده، می توانید مخاطبان جدیدی بدست آورید که نه تنها می توانند مشتری شما شوند بلکه سفیرانی وفادار برای برند شما خواهند بود.

حرف آخر :

پس می توانیم برای بهره مندی از تمام امکانات موجود پایه ی کار خود را بر وب سایت بگذاریم. به این ترتیب که ابتدا با طراحی وب سایتی کامل و بی نقص کار خود را شروع کنیم و در کنار یا همزمان با آن از سایر پلتفرم ها و بستر ها مانند شبکه های اجتماعی، اپلیکیشن ها و … نیز بهره ببریم. در واقع این بهترین شیوه است که وب سایت تنه ی اصلی و سایر بستر ها شاخ و برگ های کسب و کار ما باشند که در صورت ایجاد مشکل و از بین رفتن شاخه ها، تنه ی اصلی همچنان به قوت خود باقی است، امکان رشد دوباره ما فراهم است و متحمل ضرر و زیان زیادی نخواهیم شد.